Lavouka

Hvert år flytter Småbergan barnehage en uke til Ringvebukta for å oppleve livet i fjæra.

Ringvebukta 2022

Det er spennende å utforske nye områder og steder vi ikke kjenner. Vi ser så mye nytt. Det er også gøy og utfordrende å prøve og gjøre noe vi ikke har prøvd før. Flere erfaringer gjør at vi blir rikere mennesker.
Vi har hatt det topp i Ringvebukta. Temperaturen er varm og selv om det drypper litt, legger det ingen demper på humør eller lek.
Vi har sett, undersøkt og lekt nede i fjæra. Vi har funnet masse steiner, skjell krabber og tang. Vi så også en hegre, ender og måker.

Vi har saumfart fjæra etter skatter og tok dem med til camp, der sorterte vi dem og lagde nye sanseflasker. Da kan vi tenke tilbake på fjæraturen når vi er tilbake i barnehagen også.